בשנת 2011, השיקה עיריית תל-אביב-יפו מהלך אסטרטגי במטרה למצב את העיר כעיר גלובלית מובילה בחדשנות.
עיר עולם ותיירות, היא תאגיד עירוני אשר אמון על הובלת מהלך זה באמצעות: פיתוח כלכלי בין- לאומי, פיתוח תיירות נכנסת ותיירות פנים לתל אביב, קידום שותפויות גלובליות וקידום המותג "תל אביב" בעולם. האסטרטגיה של המהלך מבוססת על זיהוי ה-'DNA' הייחודי של תל אביב-יפו וחיזוק עוצמות העיר תוך יצירת רשת של קשרים עם ערים מרכזיות בעולם. עיר עולם התאחדה עם העמותה לתיירות תל־אביב-יפו, וכיום הן משרתות את הציבור כגוף אחד.